Giáo án Hoạt động trải nghiệm sáng tạo Tiếng Anh Lớp 6 Sách cũ - Unit 9: The body - Lesson 2 - Phạm Ngọc Truyền
I. OBJECTIVES:
A. Aims: By the end of the lesson, students will be able to describe people’ s age, job and appearance.
B. Knowledge:
• Vocabulary: Adjectives: tall>
Nouns of job: a gymnast, a weight lifter
• Grammar / Structures: She/He is short/tall/
Who is this/that? / What does he / she do? (review)
C. Skills: Speaking, Reading, Listening and Writing
II. PREPARATION:
A. Teacher: lesson plan, pictures, a stereo, CD
B. Students: review the old lesson, preview vocabularies
Bạn đang xem tài liệu "Giáo án Hoạt động trải nghiệm sáng tạo Tiếng Anh Lớp 6 Sách cũ - Unit 9: The body - Lesson 2 - Phạm Ngọc Truyền", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
GIÁO ÁN HOẠT ĐỘNG TRẢI NGHIỆM SÁNG TẠO Người thực hiện: Phạm Ngọc Truyền Week 20; Period No. 55 Date of preparation: 05 / 01 / 2014 Unit 9 THE BODY Lesson 2 A3, 4 I. OBJECTIVES: A. Aims: By the end of the lesson, students will be able to describe people’ s age, job and appearance. B. Knowledge: Vocabulary: Adjectives: tall> < strong Nouns of job: a gymnast, a weight lifter Grammar / Structures: She/He is short/tall/ Who is this/that? / What does he / she do? (review) C. Skills: Speaking, Reading, Listening and Writing II. PREPARATION: A. Teacher: lesson plan, pictures, a stereo, CD B. Students: review the old lesson, preview vocabularies III. PROCEDURE: A. Warmer/ Old lesson: 4’ Label the picture B. New lesson: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES I. PRESENTATION 1. Vocabulary 7’ tall >< short (adj) : cao – thấp fat >< thin (adj) : mập – gầy heavy >< light (adj) nặng – nhẹ weak >< strong (adj): yếu – khỏe weight lifter (n): vận động viên cử tạ gymnast (n): vận động viên thể dục - elicits the words from students - models three times - gets Ss to repeat - checks meaning and pronunciation - writes the words on the board 2. Checking 4’ a) ROR b) One Minute Preparation 3’ (A3-p.97) - gives a model as an example, then writes a form on the board Mai is tall./ Mai is a tall girl. => S + be (not) + adjective (+ noun). - calls some Ss for the sentences - gives feedback and gives marks if neccessary III. PRACTICE : 15’ 1. T/F Repetition drill (A4-p.97) - T. reads : Picture a) She’s thin She’s tall Picture b) He’s thin He’s fat He’s short Picture c) He’s small He’s tall He’s heavy Picture d) She’s thin He’s tall She’s fat She’s short - T. asks Ss to retell the right sentences for each picture. 2. Predict (A4-p.98) - T. asks Ss to fill in the adjectives for the people in the pictures a) -> d)(lower level Ss only) * Grid ( with answer key ) tall? short? fat? thin? Listen a thin , tall 4 b short , fat 3 c tall , fat 2 d short , fat 1 - T. asks Ss to listen and write the order ( 1,2,3,4 ) of the people described. - gives feedback IV. Production : A5-p.98,99 7’ - T. uses two pictures to introduce about Chi and Tuan: Who is this? What does she / he do? - T. lets Ss listen to the tape once , then they have to read the text again. - T. corrects their mistakes and pronunciation if necessary. - asks them to translate the texts into Vietnamese - comments and gives marks - Ss make sentences, based on the form in one minute only - Ss read their sentence(s) aloud - Ss repeat chorally if the sentences are true, keep silent if they are false ones a) [repeat] [repeat] b) [silent] [repeat] [repeat] c) [silent] [repeat] [repeat] d) [silent] [silent] [repeat] [repeat] - retell a) b) c) d) - Ss answer a) Chi is a gymnast. b)Tuan is a weight lifter. IV. HOMEWORK ASSIGNMENT (3’) Learn the vocabulary by heart Write two short paragraphs about their friends/ members of their family/..., based on A5-pages 98,99 Do tasks 3, 4 at page 84 (workbook) Find the adjectives and parts of the human’ face (nouns) in part B1-page 100(student’s book) V. TEXTBOOK ADAPTATION BÁO CÁO GIÁO ÁN TRẢI NGHIỆM SÁNG TẠO 6 Thực hiện kế hoạch giáo dục TNST năm học 2020-2021 của Trường THCS Ngô Gia Tự, kế hoạch TNST của bộ môn: Tiếng Anh - Giáo viên phụ trách: Phạm Ngọc Truyền xin được báo cáo như sau: I. Về công tác chỉ đạo, hướng dẫn, tổ chức thực hiện: Theo sự chỉ đạo của nhà trường, chuyên môn, tổ chuyên môn năm học 2020-2021 đẩy mạnh việc rèn luyện kĩ năng sống, kĩ năng vận dụng kiến thức vào cuộc sống cho học sinh và đồng thời nâng cao tính sáng tạo ,gây hứng thú học tập cho học sinh. Mỗi môn học cần đưa vào hoạt động trải nghiệm sáng tạo một cách hợp lí, có chọn lọc và mang tính thiết thực. Các môn học cần có kế hoạch nộp về chuyên môn trước khi thực hiện để chuyên môn sắp xếp, bố trí thời gian hợp lí. II. Kết quả cụ thể: 1. Thành phần tham gia: - Giáo viên giảng dạy mônTiếng Anh 6: Phạm Ngọc Truyền - Học sinh : Lớp 6A,6B. - Thành phần khác: Thầy Hoàng Anh Tuấn - Tổng phụ trách đội.
Tài liệu đính kèm:
- giao_an_hoat_dong_trai_nghiem_sang_tao_tieng_anh_lop_6_sach.docx