Giáo án Tiếng Anh Lớp 6 - Tiết 1 đến 7

Giáo án Tiếng Anh Lớp 6 - Tiết 1 đến 7

I. Objectives:

 By the end of this lesson, students can know the key language and structures to be learnt in this unit.

II. Language Focus:

 1. Vocabulary: the items related to the school.

 2. Structures: The present simple and the present continuous tense.

III. Method: Communicative approach

IV. Teaching ads: Course book, CD player, picture.

 

doc 25 trang haiyen789 3630
Bạn đang xem 20 trang mẫu của tài liệu "Giáo án Tiếng Anh Lớp 6 - Tiết 1 đến 7", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
Week: 01 
Period: 01
Date of planning: / / 
Date of teaching: / / 
UNIT 1: MY NEW SCHOOL
Lesson 1: Getting Started - A special day
I. Objectives:
	By the end of this lesson, students can know the key language and structures to be learnt in this unit.
II. Language Focus:
	1. Vocabulary: the items related to the school.
	2. Structures: The present simple and the present continuous tense.
III. Method: Communicative approach
IV. Teaching ads: Course book, CD player, picture.
V. Procedures:
Teacher’s Activities
Ss’ Activities
Content
Note
- Write the title on the board ‘A special day’. Explain the meaning of ‘special’ and ask Ss to guess what the picture might show or what the conversation might be about.
- Let Ss open their books and check their answers.
- Ask Ss questions about the picture.
- Play the recording
- Whole class
- Listen and read
* Presentation:
Guess what the picture might show or what the conversation might be about.
- What is Phong doing?
- Who are Vy and Phong?
- Why is it a special day?
1. Listen and read
- Ask Ss to read the dialogue again and decide they are true or false.
- Allow Ss to share answers before discussing as a class.
- Tell Ss to refer back to the conversation to find the expressions.
- Practice saying them together.
- Ask Ss to role-plays the short conversations in pairs before creating short role-plays. 
- Ask Ss to extend the conversations.
- Play the recording.
- Let Ss read the poem in the right intonation and rhythm and check their understanding of the poem.
- Ask Ss to write a poem about their partner, then read them poem aloud.
- Ask Ss to match the words with the school things.
- Play the recording.
- Let Ss to practice saying the names of school things.
- Allow Ss to check their answer in groups.
- Individual work
- Whole class
- Pair-work
- Whole class
- Pair-work
- Pair-work
- Listen and repeat
* Practice:
a. Are these sentences true or false?
Key: 
1. T 2. T 3. F 4. T 5. F
b. Find these expressions in the conversation. Check what they mean
Key: 
Used to express surprise (negative).
‘You’ll find out.’
Used to invite sb in.
Used to say ‘yes’ / ‘alright’.
c. Create short role-plays with the expressions. Then practice them.
2. Listen and read the poem.
Example:
Khanh is going to back to school today.
His friends are going back to school, too.
His new school year starts today.
He’s got a new bike.
His friends are on their way.
3. Match the words with the school things. Then listen and repeat.
Key:
1 – b 2 – e 3 – j 
4 – d 5 – c 6 – i 
7 – f 8 – a 9 – g 
10 – h 
- Tell Ss to look around the class. Ask what they see around them/ what they have.
- Let Ss to practice the words, and make up the sentences with the words it there is time.
- Individual work
* Production:
4. What other things do you have in your class?
Example:
Table, desk, noticeboard, picture, flowers 
*Homework:
- Write the items related to school in the book.
- Prepare next lesson 
 (A closer look 1)
Experiments: 
Soạn bài tập và bài kiểm tra chỉ trong một nốt nhạc!
Có rất nhiều tài liệu, đề thi và sách Tiếng Anh file word có key – Giá rẻ, đầy đủ
LIÊN HỆ ZALO O982.352.156
Combo bộ giáo án 3 khối 10, 11, 12 chương trình mới chỉ 150k (mua lẻ 70k/1 khối)
Combo sách BT lớp 10 mới (150K) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
1
BT Tiếng Anh 10 của Hoàng Thị Xuân Hoa
2
BT kiến thức trọng tâm 10 của Nguyễn Thị Chi
3
BT Tiếng Anh 10 của Lưu Hoằng Trí
4
BT Tiếng Anh 10 của Đại Lợi
5
BT Tiếng Anh 10 của Bùi Văn Vinh
Combo lớp 11 mới (200K) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
1
Luyện chuyên sâu NP và BTTA 11 – Dương Hương
2
Giáo án TA 11 (sưu tầm)
3
BT trọng tâm TA 11 
4
BT Trắc nghiệm TA 11 _ Hoàng Thị Xuân Hoa
5
BT TA 11 cơ bản và nâng cao – Nguyễn Ngọc Châu
6
BTTA 11 – Lưu Hoằng Trí
7 
BT TA 11 – Trần Ái Thanh
8
BT Trắc nghiệm TA 11 – Nguyễn Thị Chi
9
Từ vựng TA 11 – Lê Công Đức
Combo lớp 12 mới (150K) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
1
BT Tiếng Anh 12 của Hoàng Thị Xuân Hoa
2
BT TA 12 cơ bản và nâng cao 
3
BT Tiếng Anh 12 của Lưu Hoằng Trí 
4
BT Tiếng Anh 12 của Bùi Văn Vinh
5
Từ vựng 12 của Lê Công Đức
6
BT bám sát theo SGK
Bộ 3 sách BT của Hoàng Thị Xuân Hoa dành cho lớp 10, 11, 12 mới (100k)
Bộ 3 sách bài tập của Bùi Văn Vinh dành cho lớp 10, 11, 12 mới (100K)
Bộ tài liệu ôn thi THPT (150K)
1
15 chuyên đề ôn THPT (sưu tầm)
2
Ngữ pháp ôn tập THPT (sưu tầm)
3
Giải thích ngữ pháp (Mai Lan Hương) 
4
Bứt phá điểm thi THPTQG ( Vũ Thị Mai Phương)
5
Tự học đột phá ngữ pháp tiếng Anh (Dương Hương)
6
Công phá đề thi THPTQG (love book)
Combo lớp 9 (mới và cũ) (200k) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
STT
TÊN TÀI LIỆU
ĐỊNH DẠNG
Ghi chú
1
Giáo án Tiếng anh 9
WORD
2
Từ vựng Tiếng anh 9 trọng tâm - st
PDF
3
Bài tập Tiếng anh 9 theo từng bài (tự soạn + sưu tầm)
WORD
4
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 9
WORD + PDF
5
Bài tập Tiếng anh 9 - Bùi Văn Vinh
WORD + PDF
6
Bài tập tiếng anh 9 - Lưu Hoằng Trí
WORD + PDF
7
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 9 theo chuyên đề
PDF
8
Bộ đề kiểm tra Tiếng anh 9 - Tập 1&2
PDF
9
Em học giỏi Tiếng anh 9 - The Langmaster - Tập 1&2
PDF
Kèm CD
10
Chinh phục ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 9 - tập 1
PDF
11
Bài tập cuối tuần Tiếng anh 9 - tập 1 - Đại Lợi
PDF
12
Bài tập Tiếng anh 9 - tập 1 - Mai Lan Hương (Chương trình mới)
PDF
13
Diễn giải Ngữ pháp và ôn luyện trọng tâm kiến thức theo chuyên đề Tiếng Anh 9
PDF
14
Các đề luyện thi Tiếng anh nâng cao Tiếng anh 9
PDF
15
Tài liệu kiến thức Tiếng Anh 9 - Hoàng Minh
PDF
16
Bồi dưỡng Học sinh giỏi theo chuyên đề Tiếng anh lớp 9
PDF
17
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 9
WORD + PDF
18
Chuyên đề Bồi dưỡng Học sinh giỏi Tiếng anh 9
WORD + PDF
19
Luyện nghe Tiếng anh THCS và THPT - CD - KEY Tập 1&2
WORD
Kèm CD
Bộ 4 sách BT của Lưu Hoằng Trí dành cho lớp 6,7,8,9 mới (100k)
Bộ sách ôn thi vào 10 (150k)
COMBO ôn vào 10 - 200k
1
Công phá 8+ của Bùi Văn Vinh
2
Ôn thi vào 10 của Nguyễn Thị Chi
3
25 đề thi vào 10 (sưu tầm)
4
Ôn thi vào 10 của Bùi Ánh Dương
5
Chinh phục đề vào 10 của Dương Hương
6
Luyện chuyên sâu Tiếng Anh 9 của Tống Ngọc Huyền
7
Tuyển tập đề vào 10 (Đại Lợi - Hương Giang)
Bộ sách BT và tài liệu dành cho lớp 7 mới (200k) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
STT
TÊN TÀI LIỆU
ĐỊNH DẠNG
1
Giáo án Tiếng anh 7 thí điểm
WORD
2
Tapescript bài nghe tiếng anh 7 thí điểm
PDF
3
Từ vựng Tiếng anh 7 trọng tâm - Hoàng Thạch
PDF
4
Từ vựng Tiếng anh 7 - Lê Công Đức
PDF
TÀI LIỆU + SÁCH BÀI TẬP THAM KHẢO
5
Bài tập Tiếng anh 7 theo unit (tự soạn)
WORD
6
Bài tập Tiếng Anh 7 - Bùi Văn Vinh
WORD+PDF
7
Bài tập Tiếng Anh 7 - Lưu Hoằng Trí
WORD+PDF
8
Bài tập Tiếng Anh 7 - Vũ Thị Phượng 
WORD+PDF
9
Bài Tập Tiếng Anh 7-Tập 1 (Mai Lan Hương - Hà Thanh Uyên)
WORD
10
Hướng dẫn ôn tập và kiểm tra Tiếng Anh 7 - Đại Lợi (2 tập)
PDF
11
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng Anh 7 (tự soạn)
WORD
12
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 7 thí điểm - Nguyễn Thị Chi
PDF
13
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 7 theo chuyên đề - Đại Lợi
PDF
14
Luyện nghe nói đọc viết tiếng anh 7 thí điểm - Đại Lợi - tập 2
PDF
15
Bài tập các chuyên đề ngữ pháp Tiếng anh
WORD
ĐỀ THI - KIỂM TRA
16
Bộ đề kiểm tra tiếng anh 7 thí điểm - Đại Lợi & Hương Giang (2 tập)
PDF
17
Bộ đề thi- kiểm tra Tiếng Anh (st: 12 đề 1 tiết, 4 đề HKI, 2 đề HKII)
WORD
18
Tuyển tập đề thi HSG Tiếng anh 7 (6 đề)
WORD
19
Bộ 1000 câu ôn thi HSG chuyên đề Viết lại câu
WORD
BỘ SÁCH VÀ TÀI LIỆU LỚP 6 MỚI - CHỈ 200K (có thể mua lẻ 50K/1 quyển)
Giáo án Tiếng anh 6
WORD
Full
Từ vựng Tiếng anh 6 trọng tâm - st
PDF
Full
Bài tập Tiếng anh 6 theo từng bài - Kim Hiền
WORD
Full
Sách Big 4 - Tự kiểm tra 4 kĩ năng lớp 6
WORD + PDF
Có
Full
Sách luyện nghe nói đọc viết tiếng anh 6
PDF
Có
Full
121 bài tập Tiếng anh 6 thí điểm
PDF
Full
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 6 thí điểm
PDF
Full
Bài tập Tiếng anh 6 - Bùi Văn Vinh
WORD + PDF
Full
Bài tập tiếng anh 6 - Lưu Hoằng Trí
WORD + PDF
Full
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 6 theo chuyên đề
PDF
Full
Em học giỏi Tiếng anh 6
PDF
Có
tập 1 & 2
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 6
WORD + PDF
tập 1 & 2
Bài tập Tiếng anh 6 - Vũ Thị Phượng (có đáp án)
WORD + PDF
Full
Từ vựng Tiếng anh 6 - Lê Công Đức
PDF
Full
Bài tập Tiếng anh 6 - Mai Lan Hương - Hà Thanh Uyên (Có đáp án)
WORD + PDF
tập 1 & 2
Luyện nghe Tiếng anh THCS và THPT - CD - KEY
WORD
Có CD
Tập 1, 2
Bộ đề Bồi dưỡng HS giỏi Tiếng anh Toàn diện Lớp 6 - Linh Đan
WORD + PDF
25 đề + Keys
LISTENING ACTIVITIES Tiếng Anh 6 - Tập 1 - With CD - LÊ ĐỨC
PDF Đẹp
Có CD
Tập 1
BỘ SÁCH VÀ TÀI LIỆU LỚP 8 MỚI - CHỈ 200K (có thể mua lẻ 50K/1 quyển)
Giáo án Tiếng anh 8
WORD
Tapescript bài nghe tiếng anh 8
PDF
Có CD
Từ vựng Tiếng anh 8 trọng tâm - st
PDF
Bài tập Tiếng anh 8 theo từng bài
WORD
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 8
PDF
Bài tập Tiếng anh 8 - Bùi Văn Vinh
WORD + PDF
Bài tập tiếng anh 8 - Lưu Hoằng Trí
WORD + PDF
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 8 theo chuyên đề
PDF
Bộ đề kiểm tra Tiếng anh 8
PDF
Hướng dẫn ôn tập và kiểm tra đánh giá Tiếng anh 8
PDF
Em học giỏi Tiếng anh 8 - The Langmaster
PDF
Có CD
Bài tập trắc nghiệm Tiếng anh 8
PDF
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 8
WORD
Bài tập Tiếng anh 8 - Đại Lợi - có đáp án
WORD
Từ vựng Tiếng anh 8 - Lê Công Đức
PDF
Bài Tập Tiếng Anh 8 - Tập 1 (Mai Lan Hương - Hà Thanh Uyên) - Có đáp án
WORD
Bộ đề kiểm tra HK1 Tiếng anh 8 - WORD - CD
WORD
Có CD
Week: 01 
Period: 02
Date of planning: / / 
Date of teaching: / / 
UNIT 1: MY NEW SCHOOL
Lesson 2: A Closer Look 1
I. Objectives:
	By the end of this lesson, students can pronounce correctly the sounds /\¬/ and /Ã/ in isolation and in context.
II. Language Focus:
	1. Vocabulary: the subjects in the school.
	2. Structures: 
The present simple. 
The combinations: to study, to have, to do, to play + Noun.
III. Method: Communicative approach
IV. Teaching ads: Course book, CD player.
V. Procedures:
Teacher’s Activities
Ss’ Activities
Content
Note
- Ask students to name some subjects they learn.
- Whole class
* Warm-up:
Subjects: 
Math, music, English, 
- Play the recording.
- Play it again and pause for Ss to repeat each word.
- Correct their pronunciation.
- Listen
- Listen and repeat
* Presentation:
& Vocabylary
1. Listen and repeat the words 
physics exercise English
vocabulary history football
homework lessons judo music
school lunch science
- Ask Ss to put the words in 1 into groups.
- Explain to Ss which words go with each verb.
- Ask Ss to write on the board, then check their answers.
- Ask Ss to write sentences about themselves in their notebooks, using the combinations above.
- Ask Ss to practice the sounds /\¬/ and /Ã/ . Play the recording and ask Ss to listen and repeat.
- Play the recording twice. 
- Let Ss check their answers in groups.
- Call some Ss to write their answers on the board. 
- Correct the mistakes.
- Pair-work 
- Individual work
- Pair-work
- Listen and repeat.
- Individual work.
* Practice:
2. Work in pairs. Put the words in 1 into groups.
Key: 
play
football, music
do
homework, judo, exercise
have
school lunch, lessons
study
Physics, English, history, vocabulary, science.
3. Put one of these words in each blank.
Key: 
Homework
Football
Lessons
Judo
science
4. Write sentences about yourself using the combinations above.
Example:
I/We have English lessons on Tuesday and Thursday.
& Pronunciation /\¬/ and /Ã/
5. Listen and repeat. Pay attention to the sounds /\¬/ and /Ã/
6. Listen to the words and put them into two groups.
Key:
/\¬/
/Ã/
rode
don’t
hope
homework
post
some
Monday
month
come
one
- Play the recording twice. 
- Help them to recognize two sounds.
- Ask ss to underline them in the sentences.
- Listen and repeat
- Individual work
* Production:
7. Listen and repeat. Underline the sounds /\¬/ and /Ã/ you hear.
Key:
They are going to open a new library.
I’m coming home from school.
His brother eats lunch in the school canteen.
The new school year starts next month.
My brother is doing his homework.
He goes to the judo club every Sunday.
*Homework:
- Learn vocabulary by heart.
- Prepare next lesson 
 (A closer look 2)
Experiments: 
Week: 01 
Period: 03
Date of planning: / / 
Date of teaching: / / 
UNIT 1: MY NEW SCHOOL
Lesson 3: A Closer Look 2
I. Objectives:
	By the end of this lesson, students can use the present simple and the present continuous.
II. Language Focus:
	Structures: 
The present simple and present continuous tense.
III. Method: Communicative approach
IV. Teaching ads: Course book, CD player.
V. Procedures:
Teacher’s Activities
Ss’ Activities
Content
Note
- Have Ss to play a game.
- Group work
* Warm-up:
Nought and Crosse:
play
like
read
listen
do
visit
make
watch
cook
Ex: She often plays chess after school.
- Ask Ss to give the rule and use of the present simple and the present continuous tense themselves. 
- Let them study the grammar box.
- Give more examples if necessary.
- Listen
- Listen and repeat
* Presentation:
& Grammar
The present simple
Positive:
I/ you/ we/ they + V (work, stydy)
He/ she /it + V-s/ V-es. (works, studies)
Negative:
I/ you/ we/ they + don’t / do not + V 
He/ she /it + doesn’t/ does not + V 
Questions and short answer:
Do I/ you/ we/ they + V?
Yes, I/ you/ we/ they do.
No, I/ you/ we/ they don’t.
Does He/ she /it + V?
Yes, He/ she /it + does.
No, He/ she /it + doesn’t.
- Let Ss to do the task individually.
- Correct their answers.
- Allow Ss to write the sentences in their notebooks, referring to the interview.
- Call 1 or 2 Ss to write on the board, check their answers sentence by sentence.
- Ask Ss to take turns to ask questions and give answers.
- Go around and correct their mistakes or give help when necessary.
- Ask Ss to refer to the conversation in Getting started. Focus on the verbs used in the present continuous.
- Ask Ss to listen and follow the conversation on page 6. (twice).
- Ask Ss to underline the present continuous form.
- Have Ss study the example first.
- Ask Ss to give the correct form of the verbs.
- Ask Ss to say why to use the tense in each sentence.
- Ask Ss to choose the correct tense of the verbs.
- Ask Ss to discuss any common errors and provide further practice if necessary.
- Individual work 
- Pair-work
- Pair-work
- Individual work.
- Group-work
* Practice:
1. Write the correct form of the verbs.
Key: 
1. Has 2. Do you have 3. .Love
4. Does Vy walk 5. Ride 6. Teaches 7. Doesn’t play 8. Reads 
8. Go 9. Do 
2. Correct the sentences according to the information in (1) above.
Key: 
Duy lives near here.
Duy likes/loves his new school.
Vy and Duy ride to school.
Mr Quang teaches Duy English.
At break time, Phong reads in the library.
3. Make questions then interview your partner.
Key: 
Do you ride your bike to school?
Do you read in the library at the break time?
Do you like your new school?
So your friends go to school with you?
So you do your homework after school?
4. Fill and underline the present continuous form.
The present continuous:
5. Complete the sentences with the correct form of the verbs.
Key: 
Am not playing
Are studying
Aren’t doing
Am having
Are riding
6. Choose the correct tense of the verbs.
Key: 
Are having
Wears
Starts
Is watching
Are skipping
- Ask Ss to underline things that often happen or are fixed. Then underline things that are happening now.
- Help Ss to compare Vy’s first week with their individually.
- Correct the mistakes
- Group-work 
- Individual work
* Production:
7. Read Vy’s email to her friend.
Key: 
Compare Vy’s first week with yours.
Ex:
Both Vy and I are having an interesting first week.
I wear my uniform every day, but Vy wears her uniform only on Mondays and Saturday.
*Homework:
- Prepare next lesson (Communication) 
Soạn bài tập và bài kiểm tra chỉ trong một nốt nhạc!
Có rất nhiều tài liệu, đề thi và sách Tiếng Anh file word có key – Giá rẻ, đầy đủ
LIÊN HỆ ZALO O982.352.156
Combo bộ giáo án 3 khối 10, 11, 12 chương trình mới chỉ 150k (mua lẻ 70k/1 khối)
Combo sách BT lớp 10 mới (150K) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
1
BT Tiếng Anh 10 của Hoàng Thị Xuân Hoa
2
BT kiến thức trọng tâm 10 của Nguyễn Thị Chi
3
BT Tiếng Anh 10 của Lưu Hoằng Trí
4
BT Tiếng Anh 10 của Đại Lợi
5
BT Tiếng Anh 10 của Bùi Văn Vinh
Combo lớp 11 mới (200K) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
1
Luyện chuyên sâu NP và BTTA 11 – Dương Hương
2
Giáo án TA 11 (sưu tầm)
3
BT trọng tâm TA 11 
4
BT Trắc nghiệm TA 11 _ Hoàng Thị Xuân Hoa
5
BT TA 11 cơ bản và nâng cao – Nguyễn Ngọc Châu
6
BTTA 11 – Lưu Hoằng Trí
7 
BT TA 11 – Trần Ái Thanh
8
BT Trắc nghiệm TA 11 – Nguyễn Thị Chi
9
Từ vựng TA 11 – Lê Công Đức
Combo lớp 12 mới (150K) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
1
BT Tiếng Anh 12 của Hoàng Thị Xuân Hoa
2
BT TA 12 cơ bản và nâng cao 
3
BT Tiếng Anh 12 của Lưu Hoằng Trí 
4
BT Tiếng Anh 12 của Bùi Văn Vinh
5
Từ vựng 12 của Lê Công Đức
6
BT bám sát theo SGK
Bộ 3 sách BT của Hoàng Thị Xuân Hoa dành cho lớp 10, 11, 12 mới (100k)
Bộ 3 sách bài tập của Bùi Văn Vinh dành cho lớp 10, 11, 12 mới (100K)
Bộ tài liệu ôn thi THPT (150K)
1
15 chuyên đề ôn THPT (sưu tầm)
2
Ngữ pháp ôn tập THPT (sưu tầm)
3
Giải thích ngữ pháp (Mai Lan Hương) 
4
Bứt phá điểm thi THPTQG ( Vũ Thị Mai Phương)
5
Tự học đột phá ngữ pháp tiếng Anh (Dương Hương)
6
Công phá đề thi THPTQG (love book)
Combo lớp 9 (mới và cũ) (200k) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
STT
TÊN TÀI LIỆU
ĐỊNH DẠNG
Ghi chú
1
Giáo án Tiếng anh 9
WORD
2
Từ vựng Tiếng anh 9 trọng tâm - st
PDF
3
Bài tập Tiếng anh 9 theo từng bài (tự soạn + sưu tầm)
WORD
4
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 9
WORD + PDF
5
Bài tập Tiếng anh 9 - Bùi Văn Vinh
WORD + PDF
6
Bài tập tiếng anh 9 - Lưu Hoằng Trí
WORD + PDF
7
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 9 theo chuyên đề
PDF
8
Bộ đề kiểm tra Tiếng anh 9 - Tập 1&2
PDF
9
Em học giỏi Tiếng anh 9 - The Langmaster - Tập 1&2
PDF
Kèm CD
10
Chinh phục ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 9 - tập 1
PDF
11
Bài tập cuối tuần Tiếng anh 9 - tập 1 - Đại Lợi
PDF
12
Bài tập Tiếng anh 9 - tập 1 - Mai Lan Hương (Chương trình mới)
PDF
13
Diễn giải Ngữ pháp và ôn luyện trọng tâm kiến thức theo chuyên đề Tiếng Anh 9
PDF
14
Các đề luyện thi Tiếng anh nâng cao Tiếng anh 9
PDF
15
Tài liệu kiến thức Tiếng Anh 9 - Hoàng Minh
PDF
16
Bồi dưỡng Học sinh giỏi theo chuyên đề Tiếng anh lớp 9
PDF
17
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 9
WORD + PDF
18
Chuyên đề Bồi dưỡng Học sinh giỏi Tiếng anh 9
WORD + PDF
19
Luyện nghe Tiếng anh THCS và THPT - CD - KEY Tập 1&2
WORD
Kèm CD
Bộ 4 sách BT của Lưu Hoằng Trí dành cho lớp 6,7,8,9 mới (100k)
Bộ sách ôn thi vào 10 (150k)
COMBO ôn vào 10 - 200k
1
Công phá 8+ của Bùi Văn Vinh
2
Ôn thi vào 10 của Nguyễn Thị Chi
3
25 đề thi vào 10 (sưu tầm)
4
Ôn thi vào 10 của Bùi Ánh Dương
5
Chinh phục đề vào 10 của Dương Hương
6
Luyện chuyên sâu Tiếng Anh 9 của Tống Ngọc Huyền
7
Tuyển tập đề vào 10 (Đại Lợi - Hương Giang)
Bộ sách BT và tài liệu dành cho lớp 7 mới (200k) có thể mua lẻ (50K/1 quyển)
STT
TÊN TÀI LIỆU
ĐỊNH DẠNG
1
Giáo án Tiếng anh 7 thí điểm
WORD
2
Tapescript bài nghe tiếng anh 7 thí điểm
PDF
3
Từ vựng Tiếng anh 7 trọng tâm - Hoàng Thạch
PDF
4
Từ vựng Tiếng anh 7 - Lê Công Đức
PDF
TÀI LIỆU + SÁCH BÀI TẬP THAM KHẢO
5
Bài tập Tiếng anh 7 theo unit (tự soạn)
WORD
6
Bài tập Tiếng Anh 7 - Bùi Văn Vinh
WORD+PDF
7
Bài tập Tiếng Anh 7 - Lưu Hoằng Trí
WORD+PDF
8
Bài tập Tiếng Anh 7 - Vũ Thị Phượng 
WORD+PDF
9
Bài Tập Tiếng Anh 7-Tập 1 (Mai Lan Hương - Hà Thanh Uyên)
WORD
10
Hướng dẫn ôn tập và kiểm tra Tiếng Anh 7 - Đại Lợi (2 tập)
PDF
11
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng Anh 7 (tự soạn)
WORD
12
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 7 thí điểm - Nguyễn Thị Chi
PDF
13
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 7 theo chuyên đề - Đại Lợi
PDF
14
Luyện nghe nói đọc viết tiếng anh 7 thí điểm - Đại Lợi - tập 2
PDF
15
Bài tập các chuyên đề ngữ pháp Tiếng anh
WORD
ĐỀ THI - KIỂM TRA
16
Bộ đề kiểm tra tiếng anh 7 thí điểm - Đại Lợi & Hương Giang (2 tập)
PDF
17
Bộ đề thi- kiểm tra Tiếng Anh (st: 12 đề 1 tiết, 4 đề HKI, 2 đề HKII)
WORD
18
Tuyển tập đề thi HSG Tiếng anh 7 (6 đề)
WORD
19
Bộ 1000 câu ôn thi HSG chuyên đề Viết lại câu
WORD
BỘ SÁCH VÀ TÀI LIỆU LỚP 6 MỚI - CHỈ 200K (có thể mua lẻ 50K/1 quyển)
Giáo án Tiếng anh 6
WORD
Full
Từ vựng Tiếng anh 6 trọng tâm - st
PDF
Full
Bài tập Tiếng anh 6 theo từng bài - Kim Hiền
WORD
Full
Sách Big 4 - Tự kiểm tra 4 kĩ năng lớp 6
WORD + PDF
Có
Full
Sách luyện nghe nói đọc viết tiếng anh 6
PDF
Có
Full
121 bài tập Tiếng anh 6 thí điểm
PDF
Full
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 6 thí điểm
PDF
Full
Bài tập Tiếng anh 6 - Bùi Văn Vinh
WORD + PDF
Full
Bài tập tiếng anh 6 - Lưu Hoằng Trí
WORD + PDF
Full
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 6 theo chuyên đề
PDF
Full
Em học giỏi Tiếng anh 6
PDF
Có
tập 1 & 2
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 6
WORD + PDF
tập 1 & 2
Bài tập Tiếng anh 6 - Vũ Thị Phượng (có đáp án)
WORD + PDF
Full
Từ vựng Tiếng anh 6 - Lê Công Đức
PDF
Full
Bài tập Tiếng anh 6 - Mai Lan Hương - Hà Thanh Uyên (Có đáp án)
WORD + PDF
tập 1 & 2
Luyện nghe Tiếng anh THCS và THPT - CD - KEY
WORD
Có CD
Tập 1, 2
Bộ đề Bồi dưỡng HS giỏi Tiếng anh Toàn diện Lớp 6 - Linh Đan
WORD + PDF
25 đề + Keys
LISTENING ACTIVITIES Tiếng Anh 6 - Tập 1 - With CD - LÊ ĐỨC
PDF Đẹp
Có CD
Tập 1
BỘ SÁCH VÀ TÀI LIỆU LỚP 8 MỚI - CHỈ 200K (có thể mua lẻ 50K/1 quyển)
Giáo án Tiếng anh 8
WORD
Tapescript bài nghe tiếng anh 8
PDF
Có CD
Từ vựng Tiếng anh 8 trọng tâm - st
PDF
Bài tập Tiếng anh 8 theo từng bài
WORD
Bài tập bổ trợ và nâng cao Tiếng anh 8
PDF
Bài tập Tiếng anh 8 - Bùi Văn Vinh
WORD + PDF
Bài tập tiếng anh 8 - Lưu Hoằng Trí
WORD + PDF
Bồi dưỡng học sinh giỏi Tiếng anh 8 theo chuyên đề
PDF
Bộ đề kiểm tra Tiếng anh 8
PDF
Hướng dẫn ôn tập và kiểm tra đánh giá Tiếng anh 8
PDF
Em học giỏi Tiếng anh 8 - The Langmaster
PDF
Có CD
Bài tập trắc nghiệm Tiếng anh 8
PDF
Luyện chuyên sâu ngữ pháp và bài tập Tiếng anh 8
WORD
Bài tập Tiếng anh 8 - Đại Lợi - có đáp án
WORD
Từ vựng Tiếng anh 8 - Lê Công Đức
PDF
Bài Tập Tiếng Anh 8 - Tập 1 (Mai Lan Hương - Hà Thanh Uyên) - Có đáp án
WORD
Bộ đề kiểm tra HK1 Tiếng anh 8 - WORD - CD
WORD
Có CD
Week: 02
Period: 04
Date of planning: / / 
Date of teaching: / / 
UNIT 1: MY NEW SCHOOL
Lesson 4: Communication
I. Objectives:
	By the end of this lesson, students can use appropriate questions when making new friends at a new school.
II. Language Focus:
	1. Vocabulary: pocket money, remember, share, help, classmate.
	2. Structures: The present simple tense.
III. Method: Communicative approach
IV. Teaching ads: Course book, CD player, pieces of paper.
V. Procedures:
Teacher’s Activities
Ss’ Activities
Content
Note
- Have Ss guess the meaning of the vocabulary.
- Tell Ss that this vocabulary will appear in the task that follow.
- Ask Ss how they often make friends, what they often say when they first meet a new friends, what questions they often ask, etc.
- Whole class
- Answer
* Presentation:
Guess the meaning of the vocabulary:
pocket money
remember
 share
help 
classmate
- Ask Ss to read and tick the questions. 
- Allow Ss to discuss in groups.
- Ask Ss why or why not they ticked this or that question.
- Allow Ss some time to write questions on a piece of paper, share them with the class or group.
- Ask Ss to give the qualities of a good friend in class (adjectives). They can give as many words as possible.
- Divide class into groups of 4 or 5. Ss take turns to interview the other members, using the questions.
- Encourage Ss to give nice sentences about friendship
- Group-work
- Whole class
- Group-work 
* Practice:
1. Game: Making friend.
 Read and tick the questions you think are suitable to ask a new friends at school.
2. There is a quiz for students in the new school newsletter. Read the questions.
Example:
Friendly
Generous
Helpful
Cheerful
Humorous
Kind
Reserved
Example: 
“Friends are forever”
- Choose some Ss to present to the class about their good friends and why they are good friends. (avoid talking about someone who is considered “not a good friend”).
- Whole class
* Production:
Present to the class about your good friends and why they are good friends.
*Homework:
- Learn new vocabulary and questions to make friends.
- Prepare next lesson :
 (Skill 1)
Experiments: 
Week: 02
Period: 05
Date of planning: / / 
Date of teaching: / / 
UNIT 1: MY NEW SCHOOL
Lesson 5: Skill 1
I. Objectives:
	By the end of this lesson, students can read and talk about school activities, subjects, and what Ss do at school.
II. Language Focus:
	1. Vocabulary: boarding, surrounded, international, creative
	2. Structures: The present simple tense.
III. Method: Communicative approach
IV. Teaching ads: Course book, CD player, pieces of paper.
V. Procedures:
Teacher’s Activities
Ss’ Activities
Content
Note
- Ask the class to look at the three pictures first.
- Encourage Ss to give their ideas (as many sentences as possible).
- Ask Ss to read the three passages quikly and check their ideas. Set a strict time limit to ensure Ss read quickly for information.
- Whole class
- Individual work
* Presentation:
Look at the picture. 
What do they tell you about the school?
(pictures on page 22)
& Reading
1. Read the text quickly to check your ideas
- Ask Ss to read the passages again, then find the words in the passages.
- Help them to give the meaning of the words, or explanations, or examples, or Vietnamese equivalent.
- Tell Ss to pay attention to the context of the words
- Set a longer time limit for Ss to reread the text and complete the sentences.
- Ask Ss to note where they found the information that help them complete the sentences.
- Have Ss to compare their answer.
- Allow Ss to read in chorus once. Then call some individuals to read aloud to the class. Check their pronunciation and intonation.
- Ask Ss to refer back the three schools. Give the background of the schools.
- Ask Ss to complete the table in their notebooks.
- Pair-work
- Individual work
- Individual work 
* Practice:
2. Now find these words in the text. What do they mean?
It is a boarding school. That means many Ss study and live there. 
The school is surrounded by mountains and green fields. 
 international school for Ss from year 1 to year 2, Ss learn English with foreign teachers 
(inter + national)
Some creative students do drawings and paintings in the art club.
2. Now read the text again and complete these sentences.
Key: 
Boarding
Vinabrita
Australia
Mountains
English speaking teachers.
& Speaking
4. Which school would you like to go to? Why? First complete the table. Then discuss with your friends.
Background of the school:
PLC Sydney: an international school for girls from kindergarten to year 12 in Sydney, Australia.
An Lac Lower Secondary School: a small school in a mountainous region in Son Dong Dist, Bac Giang Province.
Vinabrita School: an international school for from year 1 to year 12 in Ha Noi.
- Divide the class into groups of 4 or 5, let them discuss their answers to the questions, and give reasons.
- Ask some Ss to talk to the class, then the class give their comments on their friends’ content, pronunciation, fluency, language, body language, etc.
- Group-work
* Production:
Discuss:
- Which school (among the three above) would you like to go? Why?
*Homework:
- Practice speaking more.
- Prepare next lesson :
 (Skill 2)
Experiments: 
Week: 02
Period: 06
Date of planning: / / 
Date of teaching: / / 
UNIT 1: MY NEW SCHOOL
Lesson 6: Skill 2
I. Objectives:
	By the end of this lesson, students can listen to get information about school activities and write a webpage for their school, using correct punctuation.
II. Language Focus:
	1. Vocabulary: webpage, punctuation.
	2. Structures: The present simple and present continuous tense.
III. Method: Communicative approach
IV. Teaching ads: Course book, CD player, poster.
V. Procedures:
Teacher’s Activities
Ss’ Activities
Content
Note
- Ask Ss to refer back to the reading : PLC Sydney and answer.
- Whole class
* Presentation:
Questions:
- Give the full name of the PLC Sydney School.
- Do you like PLC Sydney school?
Why? Why not?
- Play the recording. Ask Ss to listen only the first time. Then play the recording again and allow Ss to choose the correct answers as they listen.
- Allow Ss share their answers before listening to the recording a final time to check.
- Tell the class the importance of punctuation marks. Allow some time for the Ss to study the writing tip. Explain to Ss the new words and punctuation marks.
- Ask Ss to correct the punctuation in the sentences in their notebooks.
- Call 5 Ss to write the 5 sentences on the board.
- Let the class comment and check. 
- Give correction.
- Play the recording twice. Let Ss write the words in the correct places.
- Allow Ss to refer back to the reading for useful language, and note interesting expressions and language on the board.
- Show a webpage to inspire Ss.
- Tell Ss to write a draft first, trying to answer all the questions.
- Ask Ss to write a paragraph of about 80 words about their school.
- Individual work
- Whole class
- Individual work 
* Practice:
& Listening
1. Susie is a student at PLC Sydney. Listen and choose the correct answer.
Key:
 1. A 2. A
 3. B 4. B
 5. A
& Writing
A webpage for school
Writing Tip – good punctua

Tài liệu đính kèm:

  • docgiao_an_tieng_anh_lop_6_tiet_1_den_7.doc